AB forbruger og andre regler, når du arbejder for forbrugere
Arbejder du for privatkunder?
Kend aftalereglerne - få styr på dine kontrakter - undgå konflikter
Dagskursus:
AB Forbruger og andre regler, når du arbejder for forbrugere
Hvordan er du stillet overfor en privatkunde/forbruger hvis:
- du ikke har lavet en kontrakt?
- dine materialepriser stiger?
- din faktura ikke bliver betalt?
Dét og meget andet får du svar på ved dette dagskursus, som sætter fokus på aftalereglerne, når du arbejder for privatkunder/forbrugere, herunder særligt AB Forbruger (Almindelige betingelser for aftaler om byggearbejder for forbrugere).
Formål
Få en grundig gennemgang af de vigtigste dele af standardvilkårene AB Forbruger.
Målgruppe
Medlemmerne eller deres fortrolige medarbejdere.
Indhold
De vigtigste problemer fra praksis gennemgås, bl.a. om
- Aftaleindgåelse – tilbud/overslag /accept – fejl i tilbud
- Prisoplysning
- Fortrydelsesret
- AB Forbruger
- Andre aftaleformer, når AB Forbruger ikke er hensigtsmæssig
- Reklamationsret ved mangler
- Faktureringsreglerne
- Renter og inkasso
- Konfliktløsning – Ankenævn – retssager/småsagsproces
- Gode råd til et godt samarbejde med forbrugere